søndag den 8. februar 2009

Januar træning


Da mit knæ jo gik lidt i fuck, begyndte jeg at spinne 3-4 gane om ugen. Først på hold, men da de ikke rigtigt var rette mod cykel træning, begyndte jeg at spinne for mig selv. Jeg fandt et program som passede godt til mig. Det er på en time og jeg skal love for at det niver på i lårbasserne og i pulsen :-)


Ved et tilfælde fandt jeg en top fed spinnecykel på QXL og købte den. Så nu kan jeg træne når jeg vil og ikke tænke på om børnene skal være alene hjemme. Fedt!


Men... Det giver altså noget mere at komme ud på en rigtig cykel...Så i dag var jeg 1½ time på landevejen uden smerte i mit knæ. Jo jo, tempoet var heller ikke vildt, men jeg fik kørt nogen seje bakker. Og det vigtigste var at knæet holdt.


Så nu skal jeg have kørt nogen bakker i stængerne og så bruge min spinnecykel i hverdagene. Så må vi jo se om det giver noget...
Jeg er jo af den opfattelse at det der med at ligge 4-5 timer på landevejen for at få nogle kilometer i stængerne er noget pjat (!!!) Jeg tror mere på den ny metode, hvor det gælder om af få pulsen op i det røde felt. Intervaller er vejen frem. Heller 1-1½ times knaldhård træning end 3-4 timers med lavere puls... Ja ja, jeg ved godt at jeg ikke ligefrem har bevist at det virker, men se feks. Bjørnsten som jo er pænt med i diverse løb. Kan se på hans Blog at han også er tilhænger af "tonser" træning...
Så må jeg jo se, om jeg kan bevise at det også virker på mig :-)