søndag den 22. februar 2009

Pronghorn VinterCup Silkeborg

Ja et løb skal jo være det første i sæssonen... Og det blev så Pronghorn vintercup finalen Silkeborg. Så jeg fik slæbt mig til Silkeborg på en dag med 5-6 graders varme og en godt smattet skov.
Da det var første gang jeg sad på en mountainbike i år (!!!), var forventninger sat ganske lavt. Planen var at: 1) Gennemføre løbet... 2) Ikke blive sidst... 3) Passe på knæet...
Alle 3 ting lykkedes og jeg fik et ganske "godt" løb. Startede meget stille ud og kørte med omkring 80 % gas hele løbet igennem for at undgå at overbelaste knæet. Og så skulle jeg også lige vende mig til det tekninske på ruten.... Kunne godt mærke at teknikken var glemt lidt langt væk her i januar og februar ;-)
Jeg kørte sammen med 2 andre det meste af tiden. På sidste omgang var jeg blevet lidt mere fortrolig med cykel og rute og kunne uden problemer trække fra dem... Muligvis vi var de 3 sidste i løbet.. Men op i bagdelen med det... Jeg skulle bare igennem løbet :-)

Her til aften kan jeg godt mærke knæet, men det er helt skkert blevet 100 gange bedre en før Jul hvor jeg slet ikke kunne komme op af bakkerne uden det nappede i knæet.

Men hold da op jeg glæder mig til næste løb.... Nu skal der jern trænes...10 timer om dagen ;-)))