mandag den 23. marts 2009

Silkeborg maraton 2009

Søndag kl. kørte jeg først mod Vejle for at tage Lehmann med til Silkeborg maraton. Efter en omgang rundstyk med nutella i bilen var vi klar til start. Jeg skulle køre 50 km, da det er første gang jeg prøver kræfter med et maraton XC løb.

Kl. 10.56 gik starten for min gruppe. De første kilometer var med vinden i røven så der blevet givet gas. Min plan om at starte stille ud gik lidt i vasken der, og efter en time måtte jeg sætte tempoet en smule ned.

Ruten var temmelig ”u-teknisk” dog med nogle pæne opkørsler på skovveje.

Det lykkedes mig at tabe et par energi gel, så jeg gik lidt kold på de sidste 5 km.. Ikke sådan helt kold, men jeg kunne godt mærke at kræften var ved at slippe op.

De sidste 2 km mod mål var i en stormene modvind (det føltes sådan) og de sidste kræfter blev brugt på at nappe et par stykker hen mod mål…

Jeg er skú glad for at jeg ikke skulle ud på de sidste 25 km.

Jeg er dig overraskende lidt smadret i dag mandag, så helt skidt var det ikke… Kørte på 2.14 min. og blev nr. 168 ud af 264 på de 50 km så det er nogenlunde. 

Maraton skal jeg helt sikkert prøve igen, og næste gang er 75 km jeg skal ud på :-)