søndag den 26. april 2009

Garmin 705 ...Will it blend?


Nu har jeg så haft min Garmin i næsten 3 uger og der er næsten tikket 400 km ind på den.
Er jeg så tilfreds med den? Ja da selvfølgelig er jeg det, den er jo mega fed !!! Eller?
Før havde jeg er Polar 725i som jeg egentligt var fint tilfreds med. Er Garmin så bedre? Jo det må jeg indrømme den er.
Det jeg godt kan lide ved Garmin, er det store display, hvor man kan holde med næsten alt. Og du kan fuldstændig selv bestemme hvilke oplysninger du vil have på displayet.

Jeg har sat min op med følgende 7 ting i display 1:
Samlet tid
Omgangs tid
Samlet distance
Omgangs distance
Hastighed
Samlet højde meter
Puls


Ud over det kan du så sætte et display 2 op hvor du kan have helt andre oplysninger på.. Og du kan let skifte melleme de forskellige display setups mens du er på sporet.



Da jeg kører meget alene (og faktisk godt kan lide at træne alene) er den super. Jeg har lagt flere af mine ruter ind i den og køre så ”mod mig selv”. Kan så hele tiden holde øje med om jeg er hurtigere eller langsommere end sidste gang jeg kørte lige præcis den rute. Det er dælme fed.
I påsken var jeg ude på en længere landevejstur. Gik lige ind på http://www.climbs.dk/ og downloadede 102 km tur op omkring Århus. Så kunne jeg ellers bare følge anvisningen på skærmen og koncentrerer mig om at cykle..Smart!

Ud over det kan jeg glæde mig over at den er utrolig præcis i sine målinger. Fanger GPS signalet lynhurtigt og har, hvad jeg ved af, ikke været ude for at den ikke kunne fange GPS signalet pga træer eller lign.

Software til Pc er udmærket. Man kan hente alle mulige oplysninger ud og se sin rute i Googlemaps. Selve software designet er dog ikke særligt fedt og der er Polar meget bedre.

Jeg købte også et Europa kort med til den… DUMT! Den er absolut ubrugelig som bil navigation, så spar de penge!

Er den så alle pengene værd? Polar 725i koster omkring 1800 kr. og Garmin 3000 kr. Til normalt dødelige er Polar helt tilstrækkelig. Garmin er mere et stykke fedt legetøj som en gearnørd som mig selvfølgelig skal have :-)

Nu er det store spørgsmål så bare….: ”Will it blend?”