mandag den 13. april 2009

Træning i påsken

Da jeg kom hjem fra Sommerhus mandag i påsken startede en uge med pæn hård træning.

Mandag: 43 km og 870 hm - MTB
Tirsdag: 18 km og 360 hm - MTB (fællestræning i Vejle)
Onsdag: 43 km og 870 hm - MTB
Torsdag: Fri
Fredag: 71 km og 503 hm - Landevej
Lørdag: Fri
Søndag: 102 km og 850 hm - Landevej
Mandag: 26 km og 460 hm - Landevej

På den 3. tur i skoven ødelagde jeg min bagskifter, så resten af påskens træning måtte blive på landevej.
Den hårdeste træning var næsten fællestræning i Vejle. Mine stænger var fuldstændig tappet for energi efter 20 minutter. Træningen om onsdagen nappede også gevaldigt i bentøjet, men der kunne jeg bedre sætte tempoet ned og æde mig igennem de 43 km..
Landevejsturne er alle kørt i et moderat tempo med omkring 28 km/t i snit.

Her i dag var jeg noget mør i stængerne efter 100 km søndag, så jeg prøvede at træne "stående bakke intervaller med lav puls"..
Jeg har en lille runde med en bakke som over 700 m stiger 41 m hvorfra de 30 m stiger over 300 m.. Det er en super fed bakke at tæske intervaller på.
Men i dag ville jeg ikke brænde helt af, da men ben vist trængte til lidt ro. Så jeg prøvede at kører op med en kontrolleret puls, så hurtigt som muligt, men stadig med en fornemmelse af at man lige kunne give den et gear mere... Fed nok ;-)

Nu venter der et par dage med helt rolig rulle træning.
Torsdag skal jeg så ud og se om påskens træning har givet noget.